2011/01/27

アート

Joo moro vaan :D
Nyt postailen vihdoinkin niitä WIP (work in progress, jos ette tajunnu) kuvia siitä surrealismityöstä. Kyllä. nautin kovasti omien töiden mainostuksesta. Työ on muuten vielä aika pahasti kesken...


Voisin toki myös selittää maalauksen aihetta ja inspiraation lähteitä. Työn aiheeksi annettiin jokin "tila", mitä en kylläkään ajatellut luonnosteluvaiheessa lähes ollenkaan. Halusin taas vaan ruveta apinoimaan H.R.Gigerin (sveitsiläinen surrealisti, Alienin suunnittelija, yksi suurimmista inspiroijastani) tyyliä. Gigerin tyylistä vaikutteita ottamalla taisin oikeastaan päästäkkin koko lukioon, koska pääsykokeiden lyijykynätyö oli surrealistinen omakuva ja työni muistutti hämäävästi Gigerin Li II:tä.... :'D Mutta tosiaan, vääntelin "tilan" aika pitkälle "mielentilaksi". Kuvan on tarkoitus kuvastaa itseinhoa. Kuvassa siis tämä nais-otus tunkee sormea kurkkuun ja oksentaa mustaa mömmöä. Käteen - ja mahdollisesti muuallekkin kehoon - tulee vielä viiltojälkiä joista valuu samaa musta mönjää. En tiedä mistä tämä itseinho aihe minun päähäni tuli koska itselläni ei ole varsinaisia itseinhon tunteita ole ollut lähes vuoteen, ainakaan kunnolla. 
Sain ehkä eniten inspiraatiota kahdesta Gigerin työstä: Li II:sta (jälleen) ja  Spiegelbildistä.

Spiegelbild
Li II

Värimaailmasta tuli tosin ehkä vähän liian vaalea ja sininen, mutta koska olen laiska en jaksanut ruveta enää niitä  muuttamaan. Työstä puuttuu vielä kehon/kasvojen/"hiusten"/taustan yksityiskohdat.
Tungetaan vielä loppuun lähikuva maalauksen kasvoista. Ainiin, pahoittelen kännykkälaatua.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eilen kärsin myös tylsyydestä ja tekemisen puutteesta KÖHMIKÄKOEVIIKKOENSIVIIKOLLAKÖHKÖH , joten sain jonkun yllättävän päähänpiston ruveta ottamaan kuvia. 
Ekana kokeilen taas pitkästä aikaa keltaisia piilareitani, jotka näyttävät silmissä viheriltä mutta whatever, ja totesin että ne ovat aika kivat. 
Kuvassa ei kyllä piilarien väri kovati näy... and pardon me my hair...



Mieleni teki mieli laittautua jotenkin "teatraaliseksi", joten päätinkin laittaa toiseen silmään mustan ja toiseen valkoisen linssin (valkoinen linssi on kylläkin Jossun hehheh....). Kovasti himotti myös vähän synkistellä joten heitin päälleni mustan kauluspaidan, mustan kravatin, puvuntakin, mustat housut, mustat hanskat, käsikoruja, sormuksia ja kaksi ristikaulakorua.  Lookista tuli pidemmän päälle aika mukavan näköinen. Asiaa olisi toki parantanut jos hiukseni ja meikkini olisivat olleet paremmat mutta minkäs teet.






Pahoittelen näidenkin kuvien huonoa laatua. Kamerani ei ole mikään paras mahdollinen, vessan valaistus on huono ja en omista muuta kuvanmuokkausohjelmaa kuin Paintin ja Windows Liven Valokuvavalikoiman...

Mutta eipä mulla muuta :)
バイ~

2011/01/25

...

Oho unohdin sitten ottaa niitä kuvia siitä kuvistyöstä. Nojaa, torstaina sitten.
Ja Ipodia ei löytynyt ainakaan Cinestä.... :(

kyllä, oli kovin tärkeä merkintä.

おはよう

Hyvää huomenta tosiaan. Jostain syystä ei vaan huvittanut mennä tänään biologian tunnille (hehe arvatkaas olinko viime tunnillakaan kun nukuin pommiin) joten tulin datailemaan, mutta ei haittaa koska opettaja tuskin edes katsoo poissaolijoita ja ei siellä tunnilla kuitenkaan taaskaan mitään tehdä. Kaiken lisäksi tämä on vasta toinen poissaolo ja niitähän saa olla tietääkseni kolme joita ei tarvitse selvittää (???).
Eilen huomasin, että rakas ja ihana iPodini on kadonnut. Tai huomasin sen periaatteessa jo sunnuntai-iltana, mutta luulin että se vaan on jossain taskun tai laukun uumenissa. Eilen kuitenkin etsin sitä joka paikasta ja ei tuottanut tulosta. Tänään sitten menen kysymään Cine Atlaksesta - koska viimeksi muistan iPodiani käyttäneeni siellä - kyselemään noukkivatko he löytyötavarat talteen. Jos se on sieltä löytynyt uskoisin, että se on toimitettu löytytavaratoimistoon eli joudun sinnekkin sitten tänään soittelemaan. Toivon kyllä hartaasti että rakkaani löytyisi....Jos joku on pöllinyt sen niin voin sanoa että sitten vituttaa. Rankasti.
Huaah, tässä on vielä n. 45 min aikaa ennen seuraavaa tuntia...Voisi ehkä harkita menemistä kuvisluokkaan tekemään öljyvärityötä, koska kuvistunnit eivät varmana riitä sen valmiiksi saamiseen (besides edellinenkin työ on vielä kesken..). Speaking of which, voisin toki ruveta leijumaan töilläni täällä. Otan tänään WIP kuvia työstäni ja lisäilen niitä illemmalla tänne ja kerron muutenkin työstäni enemmän. Omasta mielestäni öljyvärityöni on ainakin tähän mennessä onnistunut hyvin ja pidän maalauksen aiheestakin kovasti. Ideana oli siis tehdä surrealistinen (♥) maalaus jonka aiheena on joku "tila".
Mutta joo, kirjoitan illalla sitten lisää ja kerron mitenkä tämän iPod jutun kanssa kävi.
それでは~